Den amerikanske præsident Trump bruger told og trusler om mere told til at gennemtvinge gunstige handelsaftaler med venner og fjender. Hans erklærede mål er at mindske underskuddet på den amerikanske betalingsbalance, skaffe indtægter til statskassen for at reducere det konstante underskud på statsfinanserne og tvinge private virksomheder til at flytte produktionen til USA. Men er der nogen logik i det, han gør? Eller er han bare en galning, der tumler rundt som en elefant i en porcelænsbutik?